Tarikh/Hari
|
:
|
03 APRIL 2014 KHAMIS
|
Tingkatan
|
:
|
5S1
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
0815-0925 AM
|
Tema
|
:
|
HIDUP
BERMASYARAKAT
|
Tajuk
|
:
|
SUMBANGAN
TERHADAP PEMBANGUNAN MASYARAKAT MELALUI PENGLIBATAN AKTIF DALAM AKTIVITI
KEMASYARAKATAN
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di
akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
·
Menerangkan kepentingan hidup
bermasyarakat.
·
Menerangkan kepentingan penglibatan
individu, agensi kerajaan dan badan bukan kerajaan dalm aktiviti
kemasyarakatan.
· Bersedia member sumbangan
kemasyarakatan pada setiap masa.
·
Menghargai kepentingan hiduo
bermasyarakat.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
· Guru bertanya kepada pelajar
berkaitan dengan “ Hidup Bermasyarakat”.
·
Guru memberikan penerangan
berkaitan dengan topic.
· Pelajar dalam berkumpulan
diminta untuk menyenaraikan sumbangan yang boleh mereka berikan kepada
masyarakat dihadapan kelas.
· Guru bersoal jawab dengan pelajar setelah
mereka selesai menyenaraikan perkara yang berkaitan.
· Guru memberikan penerangan
lanjut berkaitan dengan hasil perbincangan pelajar tadi.
· Sebagai kerja rumah Pelajar
diminta untuk mencari sumbangan
badan-badan kerajaan dan bukan kerajaan yang banyak memberikan
sumbangan kepada masyarakat.
|
BBM
|
:
|
Buku Rujukan
Masteri Memori Melalui Peta Minda & Spotlight PSk, Carta Sivik Tingkatan
4&5 , Buku Teks PSK Tingkatan 5.
|
Refleksi
|
:
|
95% pelajar
dapat memberikan pendapat yang bernas berkaitan dengan topi yang
dibincangkan. Ini dapat dilihat
berdasarkan hasil berbentangan pelajar.
|
Tarikh/Hari
|
:
|
03 APRIL 2014 / KHAMIS
|
Tingkatan
|
:
|
5K9
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
1020-1130AM
|
Tema
|
:
|
HIDUP
BERMASYARAKAT
|
Tajuk
|
:
|
SUMBANGAN
TERHADAP PEMBANGUNAN MASYARAKAT MELALUI PENGLIBATAN AKTIF DALAM AKTIVITI
KEMASYARAKATAN
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di
akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
·
Menerangkan kepentingan hidup
bermasyarakat.
· Menerangkan kepentingan penglibatan
individu, agensi kerajaan dan badan bukan kerajaan dalm aktiviti
kemasyarakatan.
· Bersedia member sumbangan
kemasyarakatan pada setiap masa.
·
Menghargai kepentingan hiduo bermasyarakat.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
· Guru bertanya kepada pelajar
berkaitan dengan “ Hidup Bermasyarakat”.
·
Guru memberikan penerangan
berkaitan dengan topic.
· Pelajar dalam berkumpulan
diminta untuk menyenaraikan sumbangan yang boleh mereka berikan kepada masyarakat
dihadapan kelas.
· Guru bersoal jawab dengan pelajar setelah
mereka selesai menyenaraikan perkara yang berkaitan.
· Guru memberikan penerangan
lanjut berkaitan dengan hasil perbincangan pelajar tadi.
· Sebagai kerja rumah Pelajar
diminta untuk mencari sumbangan
badan-badan kerajaan dan bukan kerajaan yang banyak memberikan
sumbangan kepada masyarakat.
|
BBM
|
:
|
Buku Rujukan
Masteri Memori Melalui Peta Minda & Spotlight PSk, Carta Sivik Tingkatan
4&5 , Buku Teks PSK Tingkatan 5.
|
Refleksi
|
:
|
95% pelajar dapat
memberikan pendapat yang bernas berkaitan dengan topi yang dibincangkan. Ini dapat dilihat berdasarkan hasil
berbentangan pelajar.
|
LANGGUR NGAJAR SAHARI BAHASA IBAN TINGKATAN 4
Haribulan:
03 APRIL 2014 Tingkatan: 4 Jam:
12.50- 2PM
Topik :
ADAP INDUSTRI BETANAM BETUPI MENUA
|
|
Subtopik :
ESTETIK
|
|
Asil Pelajar : Ba ujung pengawa belajar tu,nembiak ulih;
1.
Nyerita baru
batang cherita ti dibacha.
2.
Nelusur leka
main
Kerembai Asil Pelajar : Tikas 2
|
|
Aktiviti : Macha, berandau, nulis
|
|
Sistem Jalai Jaku : Jaku Penempat
|
|
Pengisi Kurikulum : Penemu Ekonomi enggau Sains
|
|
Ajar manah : Bebasa, Rasional, Kereja Beraban
|
|
BBM :
Bup Teks Bahasa Iban Pom 4
|
|
Induksi Set
|
Nembiak ditanya
bekaul leka main
|
Kerembai Pengawa Belajar
|
1. Pengajar meri chunto siti leka
main “ Wa Bungkas” lalu nyuruh nembiak beratika batang pekara dalam leka main
nya.
2. 2 iku nembiak dipinta macha Wa
Bungkas nya .
3. Nembiak dipinta ngerintaika batang
pekara dalam leka main nya ba mua kelas.
4.Pengajar betanya saut enggau
nembiak sepengudah ningaka asil bantai penemu nembiak.
5.Pengajar meri penerang ti lebih
engkeman bekaul enggau topik sepengudah ningaka saut sereta saut nembiak.
|
Penutup
|
Siku nembiak meri simpul penemu
bekaul enggau topik.
|
Refleksi
|
90% nembiak ulih meretika topik
enggau manah. Taja pia, sida agi
bedau tebalan enggau leka jaku dalam ti bisi dalam leka main.
|
No comments:
Post a Comment