Tarikh/Hari
|
:
|
10 APRIL 2014 KHAMIS
|
Tingkatan
|
:
|
5S1
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
0815-0925 AM
|
Tema
|
:
|
HIDUP
BERMASYARAKAT
|
Tajuk
|
:
|
SUMBANGAN
TERHADAP PEMBANGUNAN MASYARAKAT MELALUI PENGLIBATAN AKTIF DALAM AKTIVITI
KEMASYARAKATAN
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di
akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
·
Mengenalpasti badan bukan kerajaan
yang berkhidmat kepada masyarakat.
· Melibatkan diri dalam aktiviti
kemasyarakatan melalui badan bukan kerajaan.
· Mewujudkan perkongsian pintar dengan
pelbagai badan bukan kerajaan
·
Menghargai sumbangan badan bukan
kerajaan kepada masyarakat.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
· Guru meminta pelajar
menyenaraikan badan bukan kerajaan yang mereka ketahui.
· Guru memberikan penerangan
lanjut setelah melihat senarai yang pelajar seterusnya meminta pelajar
memberikan sumbangan badan bukan kerajaan tersebut.
·
Guru bersoal jawab dengan
pelajar.
·
Guru memberikan nota untuk
pelajar.
|
BBM
|
:
|
Buku Rujukan
Masteri Memori Melalui Peta Minda & Spotlight PSk, Carta Sivik Tingkatan
4&5 , Buku Teks PSK Tingkatan 5.
|
Refleksi
|
:
|
95% pelajar
dapat memberikan pendapat yang bernas berkaitan dengan topi yang
dibincangkan. Ini dapat dilihat
berdasarkan hasil bersoal jawab.
|
Tarikh/Hari
|
:
|
10 APRIL 2014 / KHAMIS
|
Tingkatan
|
:
|
5K9
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
1020-1130AM
|
Tema
|
:
|
HIDUP
BERMASYARAKAT
|
Tajuk
|
:
|
SUMBANGAN
TERHADAP PEMBANGUNAN MASYARAKAT MELALUI PENGLIBATAN AKTIF DALAM AKTIVITI
KEMASYARAKATAN
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di
akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
·
Mengenalpasti badan bukan kerajaan
yang berkhidmat kepada masyarakat.
· Melibatkan diri dalam aktiviti
kemasyarakatan melalui badan bukan kerajaan.
· Mewujudkan perkongsian pintar dengan
pelbagai badan bukan kerajaan
· Menghargai sumbangan badan bukan
kerajaan kepada masyarakat.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
· Guru meminta pelajar
menyenaraikan badan bukan kerajaan yang mereka ketahui.
· Guru memberikan penerangan
lanjut setelah melihat senarai yang pelajar seterusnya meminta pelajar
memberikan sumbangan badan bukan kerajaan tersebut.
·
Guru bersoal jawab dengan
pelajar.
·
Guru memberikan nota untuk
pelajar.
|
BBM
|
:
|
Buku Rujukan
Masteri Memori Melalui Peta Minda & Spotlight PSk, Carta Sivik Tingkatan
4&5 , Buku Teks PSK Tingkatan 5.
|
Refleksi
|
:
|
85% pelajar
dapat memberikan pendapat yang bernas berkaitan dengan topik yang
dibincangkan.
|
LANGGUR NGAJAR SAHARI BAHASA IBAN TINGKATAN 4
Haribulan:
10 APRIL 2014 Tingkatan: 4 Jam:
12.50- 2PM
Topik :
NANAM PENGERINDU BEKEREJASAMA
|
|
Subtopik :
INTERPERSONAL
|
|
Asil Pelajar : Ba ujung pengawa belajar tu,nembiak ulih;
1.
Bejuraika
sesebengkah pekara.
2.
Madahka pemutus
runding.
3.
Bejurai
belalauka langkar kereja tauka penerang.
Kerembai Asil Pelajar : Tikas 2
|
|
Aktiviti : Macha, berandau, nulis
|
|
Sistem Jalai Jaku : .
|
|
Pengisi Kurikulum : Belajar ngena chara kontekstual
|
|
Ajar manah : Bebasa, Rasional, Kereja Beraban
|
|
BBM :
Bup Teks Bahasa Iban Pom 4
|
|
Induksi Set
|
Nembiak ditanya
bekaul “ Koperasi Sekula”
|
Kerembai Pengawa Belajar
|
1. Pengajar meri penerang bekaul
enggau koperasi serta pekara
bebelika barang.
2. Pengajar nyuruh pelajar dalam
pengawa beraban, berandau serta
ngiga penerang bekaul enggau “Koperasi Sekula”.
3. Pengari ari setiap raban meri
penerang bekaul enggau topik ti
dikerandau sida.
|
Penutup
|
Siku nembiak meri simpul penemu
bekaul enggau topik.
|
Refleksi
|
90% nembiak ulih meretika topik
enggau manah.
|
No comments:
Post a Comment