Tarikh/Hari
|
:
|
27
FEBRUARI 2015 / JUMAAT
|
Tingkatan
|
:
|
4K2
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
1040-1140 AM
|
Tema
|
:
|
HUBUNGAN
KEKELUARGAAN
|
Tajuk
|
:
|
KEPERLUAN
BERKELUARGA
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di
akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
· Menghuraikan keperluan berkeluarga
dalam aspek sosial, ekonomi dan politik.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
· Guru bertanyakan kepada
pelajar “Mengapa kita perlu berkeluarga?
·
Pelajar memberikan pendapat
mereka..
· Guru menggunakan peta minda
menunjukkan 3 aspek keperluan bekeluarga iaitu sosial,
politik dan ekonomi untuk memberikan penerangan dan mengaitkan dengan
pendapat pelajar.
·
Guru bersoal jawab dengan
pelajar.
·
Nota diberikan kepada
pelajar.
|
BBM
|
:
|
Buku Teks PSK Tingkatan 4.
|
Refleksi
|
:
|
95% pelajar
dapat memahami topik dengan berkesan. Mereka dapat menjawab 5 soalan yang
diajukan dengan baik.
|
Saturday 28 February 2015
MINGGU 9 RPH 27 FEBRUARI 2015 JUMAAT
MINGGU 9 RPH 26 FEBRUARI 2015 KHAMIS
Tarikh/Hari
|
:
|
26
FEBRUARI 2015 / KHAMIS
|
Tingkatan
|
:
|
4K4
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
0705-0815 AM
|
Tema
|
:
|
HUBUNGAN
KEKELUARGAAN
|
Tajuk
|
:
|
KEPERLUAN
BERKELUARGA
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di
akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
·
Menghuraikan keperluan berkeluarga
dalam aspek sosial, ekonomi dan politik.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
· Guru bertanyakan kepada
pelajar “Mengapa kita perlu berkeluarga?
·
Pelajar memberikan pendapat
mereka..
· Guru menggunakan peta minda
menunjukkan 3 aspek keperluan bekeluarga iaitu sosial,
politik dan ekonomi untuk memberikan penerangan dan mengaitkan dengan
pendapat pelajar.
·
Guru bersoal jawab dengan
pelajar.
·
Nota diberikan kepada
pelajar.
|
BBM
|
:
|
Buku Teks PSK Tingkatan 4.
|
Refleksi
|
:
|
95% pelajar
dapat memahami topik dengan berkesan. Mereka dapat menjawab 3 soalan yang
diajukan dengan baik.
|
Tarikh/Hari
|
:
|
26 FEBRUARI 2015 / KHAMIS
|
Tingkatan
|
:
|
5K1
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
0945-1055
|
Tema
|
:
|
HUBUNGAN
KEKELUARGAAN
|
Tajuk
|
:
|
PERKAHWINAN
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di
akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
· Menjelaskan kepentingan mematuhi
peraturan perkahwinan mengikut undang-undang
·
Menyenaraikan ciri-ciri calon
pasangan yang baik.
·
Menghargai institusi perkahwinan.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
· Guru bertanyakan kepada
pelajar “Apakah kepentingan perkahwinan?
·
Pelajar memberikan pendapat.
· Guru memberikan penerangan
lanjut setelah mendengar pendapat pelajar seterusnya bersoal jawab.
· Dalam bentuk peta minda guru melukis peta
minda dan meminta pelajar untuk mengisi jawapan dalam peta minda tersebut
berkaitan dengan ciri-ciri calon pasangan.
· Guru memberikan penerangan
lanjut setelah melihat hasil pelajar.
|
BBM
|
:
|
Buku Rujukan
Masteri Memori Melalui Peta Minda & Spotlight PSk, Carta Sivik Tingkatan
4&5 , Buku Teks PSK Tingkatan 4.
|
Refleksi
|
:
|
95% pelajarr
dapat memahami topik dengan berkesan. Mereka dapat memberikan pendapat
berkaitan dengan ciri-ciri calon
pasangan.
|
LANGGUR NGAJAR SAHARI BAHASA IBAN TINGKATAN 5
Haribulan:26 FEBRUARI 2015 Tingkatan: 5
Jam: 12.50- 2PM
Topik :
|
|
Subtopik :
|
|
Asil Pelajar : Ba ujung pengawa belajar tu,nembiak ulih;
1.
.
Kerembai Asil Pelajar : Tikas
|
|
Aktiviti :
|
|
Sistem Jalai Jaku :
|
|
Pengisi Kurikulum :
|
|
Ajar manah :
|
|
BBM :
|
|
Induksi Set
|
|
Kerembai Pengawa Belajar
|
|
Penutup
|
|
Refleksi
|
SAMBUTAN TAHUN
BARU CINA PERINGKAT SEKOLAH
|
MINGGU 9 RPH 25 FEBRUARI 2015 RABU
Tarikh/Hari
|
:
|
25 FEBRUARI 2015 / RABU
|
Tingkatan
|
:
|
5K2
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
1130-1240 PM
|
Tema
|
:
|
HUBUNGAN
KEKELUARGAAN
|
Tajuk
|
:
|
PERKAHWINAN
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di
akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
· Menjelaskan kepentingan mematuhi
peraturan perkahwinan mengikut undang-undang
·
Menyenaraikan ciri-ciri calon
pasangan yang baik.
·
Menghargai institusi perkahwinan.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
· Guru bertanyakan kepada
pelajar “Apakah kepentingan perkahwinan?
·
Pelajar memberikan pendapat.
· Guru memberikan penerangan
lanjut setelah mendengar pendapat pelajar seterusnya bersoal jawab.
· Dalam bentuk peta minda guru melukis peta
minda dan meminta pelajar untuk mengisi jawapan dalam peta minda tersebut
berkaitan dengan ciri-ciri calon pasangan.
· Guru memberikan penerangan
lanjut setelah melihat hasil pelajar.
|
BBM
|
:
|
Buku Rujukan
Masteri Memori Melalui Peta Minda & Spotlight PSk, Carta Sivik Tingkatan
4&5 , Buku Teks PSK Tingkatan 4.
|
Refleksi
|
:
|
90% pelajarr
dapat memahami topik dengan berkesan. Mereka dapat memberikan pendapat
berkaitan dengan ciri-ciri calon
pasangan.
|
LANGGUR NGAJAR SAHARI BAHASA IBAN TINGKATAN 4
Haribulan:25 FEBRUARI 2015 Tingkatan: 4 Jam:
12.50- 2PM
Topik :
PERESA PUN TAUN
|
|
Subtopik :
|
|
Asil Pelajar : Ba ujung pengawa belajar tu,nembiak ulih;
1.
.
Kerembai Asil Pelajar : Tikas
|
|
Aktiviti :
|
|
Sistem Jalai Jaku :
|
|
Pengisi Kurikulum :
|
|
Ajar manah :
|
|
BBM :
|
|
Induksi Set
|
|
Kerembai Pengawa Belajar
|
|
Penutup
|
|
Refleksi
|
PERESA PUN TAUN DIPEJALAIKA
|
Subscribe to:
Posts (Atom)