Tarikh/Hari
|
:
|
8 MEI 2014 KHAMIS
|
Tingkatan
|
:
|
5S1
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
0815-0925 AM
|
Tema
|
:
|
MALAYSIA
NEGARA BERDAULAT
|
Tajuk
|
:
|
MENGEKALKAN
KEDAULATAN NEGARA
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di
akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
· Menghuraikan konsep negara
berdaulat.
· Melibatkan diri dalam usaha untuk
memelihara dan mengekalkan kedaulatan negara.
· Bersyukur dengan kemakmuran dan
kesejahteraan negara.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
· Guru bertanya kepada pelajar
berkaitan dengan ‘Insiden Lahad Datu 2013” seterusnya memberikan penerangan
berkaitan dengan topic.
· Guru memberikan penerangan
dengan lanjut berkaitan dengan ‘Kedaulatan Negara”
· Guru bersoal jawab dengan
pelajar berkaitan dengan topic.
·
Nota tambahan diberikan
kepada pelajar.
|
BBM
|
:
|
Buku Rujukan Masteri
Memori Melalui Peta Minda & Spotlight PSk, Carta Sivik Tingkatan 4&5
, Buku Teks PSK Tingkatan 5.
|
Refleksi
|
:
|
90% pelajar
dapat memberikan pendapat yang bernas berkaitan dengan topik yang
dibincangkan.
|
Tarikh/Hari
|
:
|
8 MEI 2014 / KHAMIS
|
Tingkatan
|
:
|
5K9
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
1020-1130AM
|
Tema
|
:
|
MALAYSIA
NEGARA BERDAULAT
|
Tajuk
|
:
|
MENGEKALKAN
KEDAULATAN NEGARA
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di
akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
·
Menghuraikan konsep negara
berdaulat.
· Melibatkan diri dalam usaha untuk
memelihara dan mengekalkan kedaulatan negara.
· Bersyukur dengan kemakmuran dan
kesejahteraan negara.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
· Guru bertanya kepada pelajar
berkaitan dengan ‘Insiden Lahad Datu 2013” seterusnya memberikan penerangan
berkaitan dengan topic.
· Guru memberikan penerangan
dengan lanjut berkaitan dengan ‘Kedaulatan Negara”
· Guru bersoal jawab dengan
pelajar berkaitan dengan topic.
·
Nota tambahan diberikan
kepada pelajar.
|
BBM
|
:
|
Buku Rujukan
Masteri Memori Melalui Peta Minda & Spotlight PSk, Carta Sivik Tingkatan
4&5 , Buku Teks PSK Tingkatan 5.
|
Refleksi
|
:
|
80% pelajar
dapat memahami topik dengan berkesan .
|
LANGGUR NGAJAR SAHARI BAHASA IBAN TINGKATAN 4
Haribulan:
8 MEI 2014 Tingkatan: 4 Jam:
12.50- 2PM
Topik :
SEDIAKA PAYUNG SEBEDAU UJAN
|
|
Subtopik :
ESTETIK – PANGGAU KREATIF
|
|
Asil Pelajar :
Ba ujung pengawa belajar tu,nembiak ulih;
1.
Nelusur leka
main nya lalu madahka tuju rama leka main nya.
2.
Nerangka reti
nyata enggau reti besilup
Kerembai Asil Pelajar : Tikas 2
|
|
Aktiviti : Macha, Nulis
|
|
Sistem Jalai Jaku :
|
|
Pengisi Kurikulum : Ninjau Arus Maya Dudi
|
|
Ajar manah : Rasional, Kerejasama
|
|
BBM :
Bup Teks Bahasa Iban, ” Latihan Intensif SPM Iban Tingkatan 4 sereta
Bup Sanding Penemu” Leka Main Iban”
|
|
Induksi Set
|
Nembiak ditanya
bekaul “Leka Main Iban ti selalu dibantaika lebuh maya Gawai.
|
Kerembai Pengawa Belajar
|
1. Pengajar nyuruh nembiak macha teks
pantun ti dalam bup teks seraya beratika tuju sereta reti pantun ti udah
dibacha.
2. 3 iku nembiak dipinta ngenataika
batang kenang dalam teks pantun ti udah dibacha.
3. Pengajar betanya saut enggau
nembiak seraya meri penerang sepengudah ningaka buah runding sida.
4.
Nembiak diberi kereja latih iya nya nuliska reti leka jaku ti bechurak
chelum/
|
Penutup
|
Siku nembiak meri simpul penemu
bekaul enggau topik.
|
Refleksi
|
90% nembiak ulih
meretika topik enggau manah. Sida mudah meretika leka pantun laban
leka jabu ti dikena ukai jaku dalam sereta
selalu didinga sida.
|