Tarikh/Hari
|
:
|
13 FEBRUARI 2014 KHAMIS
|
Tingkatan
|
:
|
5S1
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
0815-0925 AM
|
Tema
|
:
|
HUBUNGAN
KEKELUARGAAN
|
Tajuk
|
:
|
PERSIAPAN
MEMBINA KELUARGA KE ARAH PEMBENTUKAN MASYARAKAT MAPAN
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di
akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
·
Menerangkan konsep keluarga bahagia.
· Melengkapkan diri dari segi fizikal
dan mental untuk membina keluarga bahagia.
·
Bertanggungjawab terhadap keluarga.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
· Guru bertanya kepada pelajar
maksud “ Keluarga Bahagia “
· Guru memberikan satu situasi
kepada pelajar dan memberikan pendapat mereka berkaitan dengan situasi
tersebut. “ Bagaimana anda ingin mewujudkan sebuah keluarga bahagia? “
·
Pelajar memberikan pendapat
mereka dalam kumpulan.
·
Guru memberikan penerangan
lanjut berkaitan dengan topik setelah mendengar pendapat pelajar.
· Latihan di dalam buku teks
diberikan untuk menambahkan kefahaman pelajar berkaitan dengan topik.
|
BBM
|
:
|
Buku Rujukan
Masteri Memori Melalui Peta Minda & Spotlight PSk, Carta Sivik Tingkatan
4&5 , Buku Teks PSK Tingkatan 5.
|
Refleksi
|
:
|
. 98% dapat
memahami topik dengan berkesan.
|
Tarikh/Hari
|
:
|
13 FEBRUARI 2014 / KHAMIS
|
Tingkatan
|
:
|
5K9
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
1020-1130AM
|
Tema
|
:
|
HUBUNGAN
KEKELUARGAAN
|
Tajuk
|
:
|
PERSIAPAN
MEMBINA KELUARGA KE ARAH PEMBENTUKAN MASYARAKAT MAPAN
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di
akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
·
Menerangkan konsep keluarga bahagia.
· Melengkapkan diri dari segi fizikal
dan mental untuk membina keluarga bahagia.
·
Bertanggungjawab terhadap keluarga
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
Guru bertanya kepada
pelajar maksud“ Keluarga Bahagia “
· Guru memberikan satu situasi
kepada pelajar dan memberikan pendapat mereka berkaitan dengan situasi
tersebut. “ Bagaimana anda ingin mewujudkan sebuah keluarga bahagia? “
·
Pelajar memberikan pendapat
mereka dalam kumpulan.
· Guru memberikan penerangan
lanjut berkaitan dengan topik setelah mendengar pendapat pelajar.
· Latihan di dalam buku teks
diberikan untuk menambahkan kefahaman pelajar berkaitan dengan topik
|
BBM
|
:
|
Buku Rujukan
Masteri Memori Melalui Peta Minda & Spotlight PSk, Carta Sivik Tingkatan
4&5 , Buku Teks PSK Tingkatan 5.
|
Refleksi
|
:
|
90% memahami
topik dengan berkesan.
|
LANGGUR NGAJAR SAHARI BAHASA IBAN TINGKATAN 4
Haribulan:
13 FEBRUARI 2014 Tingkatan: 4 Jam:
12.50- 2PM
Topik :
SAYAUKA ADAT ENGGAU PENGAWA ASAL IBAN
|
|
Subtopik :
PANGGAU KREATIF ( TIMANG )
|
|
Asil Pelajar : Ba ujung pengawa belajar tu,nembiak ulih;
1.
Nelusur lalu
meretika leka main
2.
Nerangka rambai
jaku dikena dalam leka main
Kerembai Asil Pelajar : Tikas 1
|
|
Aktiviti : Macha, berandau, nulis
|
|
Sistem Jalai Jaku : Rambai jaku Adjektif, jaku Pengawa, Jaku
Nama
|
|
Pengisi Kurikulum : Belajar Chara Kontekstual
|
|
Ajar manah : Bebasa, Rasional, Kereja Beraban
|
|
BBM :
Bup Teks Bahasa Iban Pom 4 , Bup ” Latihan Intensif SPM Iban Tingkatan
4& 5 sereta Bup Malin, Limpir
Kerja.
|
|
Induksi Set
|
Nembiak ditanya
bekaul enggau Main Asal Iban sereta Leka Main Iban.
|
Kerembai Pengawa Belajar
|
1. Pengajar betanya saut enggau
nembiak bekaul enggau Leka main “Timang “.
2. Pengajar meri penerang bekaul
enggau “ Timang “ seraya meri chunto teks.
3. Macha teks enggau sengian seraya
ngiga reti rambai jaku ti bechelak chelum.
4. Pengajar betanya saut enggau
nembiak bekaul enggau teks seraya meri penerang.
5. nembiak diberi kereja latih dalam
bup teks.
|
Penutup
|
Siku nembiak meri simpul penemu
bekaul enggau topik.
|
Refleksi
|
# Topik tu dibai ngagai minggu mua kebuah pia ‘Sambutan
Majlis Sambutan Tahun Baru Cina” ti dipenyadika maya tu. #
|
No comments:
Post a Comment