Tarikh/Hari
|
:
|
12 FEBRUARI 2014 / RABU
|
Tingkatan
|
:
|
4S2
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
0705-0815 AM
|
Tema
|
:
|
HUBUNGAN
KEKELUARGAAN
|
Tajuk
|
:
|
KEPERLUAN
BERKELUARGA
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di
akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
·
Menghuraikan keperluan bekerluarga.
· Menjelaskan peranan badan kerajaan
dan bukan kerajaan yang berkaitan dengan institusi kekeluargaan.
·
Berusaha mengukuhkan institusi
kekeluargaan
·
Menjalinkan hubungan erat antara
anggota keluarga.
Menghargai
institusi kekeluargaan.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
· Guru bertanya kepada pelajar
maksud “ Keluarga” untuk mencungkil pengetahuan mereka berkaitan dengan topic
yang bakal dibincangkan.
· Guru memberikan penerangan
yang berkaitan dengan topik setelah
mendengar penerangan pelajar.
·
Guru bersoal jawab dengan
pelajar.
· Nota diberikan kepada pelajar
untuk menambahkan kefahaman.
|
BBM
|
:
|
Buku Rujukan
Masteri Memori Melalui Peta Minda & Spotlight PSk, Carta Sivik Tingkatan
4&5 , Buku Teks PSK Tingkatan 4.
|
Refleksi
|
:
|
98% dapat memahami
topik dengan berkesan berdasarkan soal jawab yang dijalankan
|
Tarikh/Hari
|
:
|
12 FEBRUARI 2014 / RABU
|
Tingkatan
|
:
|
5K8
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
0815-0915AM
|
Tema
|
:
|
HUBUNGAN
KEKELUARGAAN
|
Tajuk
|
:
|
PERSIAPAN
MEMBINA KELUARGA KE ARAH PEMBENTUKAN MASYARAKAT MAPAN
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di
akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
·
Menerangkan konsep keluarga bahagia.
· Melengkapkan diri dari segi fizikal
dan mental untuk membina keluarga bahagia.
·
Bertanggungjawab terhadap keluarga.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
· Guru bertanya kepada pelajar maksud
“ Keluarga Bahagia “
· Guru memberikan satu situasi
kepada pelajar dan memberikan pendapat mereka berkaitan dengan situasi
tersebut. “ Bagaimana anda ingin mewujudkan sebuah keluarga bahagia? “
·
Pelajar memberikan pendapat mereka
dalam kumpulan.
· Guru memberikan penerangan
lanjut berkaitan dengan topik setelah mendengar pendapat pelajar.
· Latihan di dalam buku teks
diberikan untuk menambahkan kefahaman pelajar berkaitan dengan topik.
|
BBM
|
:
|
Buku Rujukan
Masteri Memori Melalui Peta Minda & Spotlight PSk, Carta Sivik Tingkatan
4&5 , Buku Teks PSK Tingkatan 5.
|
Refleksi
|
:
|
95% pelajar
dapat memberikan pendapat yang bernas berkaitan dengan topic yang
dibincangkan.
|
LANGGUR NGAJAR SAHARI BAHASA IBAN TINGKATAN 5
Haribulan:
12 Februari 2014 Tingkatan: 5 Jam:
12.50- 2PM
Topik :
INDUSTRI BETANAM BETUPI
|
|
Subtopik :
JALAI JAKU ( JAKU ADJEKTIF )
|
|
Asil Pelajar : Ba ujung pengawa belajar tu,nembiak ulih;
1.
Ngelala rambai jaku adjektif
2.
Ngaga ayat ngena
rambai jaku adjektif.
Kerembai Asil Pelajar : Tikas 2
|
|
Aktiviti : Macha, berandau, nulis
|
|
Sistem Jalai Jaku : Jaku Adjektif
|
|
Pengisi Kurikulum : Pengelandik Ninjau Arus Maya Dudi, Belajar Chara kolaboratif, Pemintar
Mayuh Chabang, Metakognitif
|
|
Ajar manah : Bebasa, Rasional, Kerejasama
|
|
BBM :
Bup Teks Bahasa Iban Pom 5 , Bup ” Latihan Intensif SPM Iban Tingkatan
5 sereta Bup Malin
|
|
Induksi Set
|
Nembiak ditanya
bekaul enggau Rambai Jaku Adjektif.
|
Kerembai Pengawa Belajar
|
1. Pengajar ngaitka tanya saut enggau
topik ti deka dipelajar serta meri penerang.
2. Pengajar meri chunto ayat ti
ngundan rambai jaku adjektif seraya nyuruh nembiak beratika rambai jaku
adjektif lalu nyuruh sida meri saut tii engkeman.
3. Pengajar betanya saut enggau
nembiak.
4. Pengajar diberi kereja latih dalam
bup teks dikena nambahka penemu.
|
Penutup
|
Siku nembiak meri simpul penemu
bekaul enggau topik.
|
Refleksi
|
95% Nembiak ulih meretika topik enggau mujur.
|
No comments:
Post a Comment