Tarikh/Hari
|
:
|
23 JANUARI 2013
|
Tingkatan
|
:
|
5S1
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
0815-0925 AM
|
Tema
|
:
|
PENCAPAIAN
KENDIRI
|
Tajuk
|
:
|
PERIKEMANUSIAAN
KE ARAH KESEJAHTERAAN NEGARA
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di
akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
·
Menerangkan konsep perikemanusiaan.
· Melibatkan diri secara aktif dalam
pembentukan masyarakat penyayang.
·
Menghargai kesejahteraan negara.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
· Guru bertanya kepada pelajar
berkaitan dengan masalah sosial yang berlaku dalam negara. Contohnya seperti
kes buang bayi yang makin berleluasa.
· Guru bertanya kepada pelajar
maksud PERIKEMANUSIAAN dan mengaitkannya dengan masalah sosial yang berlaku.
· Berdasarkan hasil soal jawab
dengan pelajar, guru memberikan penerangan yang lebih lanjut berkaitan.
· Guru bersoal jawab dengan
pelajar berkaitan dengan penerangan yang telah diberikan.
|
BBM
|
:
|
Buku Rujukan
Masteri Memori Melalui Peta Minda & Spotlight PSk, Carta Sivik Tingkatan
4&5 , Buku Teks PSK Tingkatan 5.
|
Refleksi
|
:
|
95% pelajar
dapat memahami topic dengan berkesan. Mereka dapat memeberikan maksud
perikemanusiaan dan menyenaraikan serta memberikan pendapat berkaitam dengan
topik dengan baik.
|
Tarikh/Hari
|
:
|
23 JANUARI 2014 / KHAMIS
|
Tingkatan
|
:
|
5K9
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
1020-1130AM
|
Tema
|
:
|
PENCAPAIAN
KENDIRi
|
Tajuk
|
:
|
PERIKEMANUSIAAN
KE ARAH KESEJAHTERAAN NEGARA
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di
akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
·
Menerangkan konsep perikemanusiaan.
· Melibatkan diri secara aktif dalam
pembentukan masyarakat penyayang.
·
Menghargai kesejahteraan negara
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
· Guru bertanya kepada pelajar berkaitan
dengan masalah sosial yang berlaku dalam negara. Contohnya seperti kes buang
bayi yang makin berleluasa.
· Guru bertanya kepada pelajar
maksud PERIKEMANUSIAAN dan mengaitkannya dengan masalah sosial yang berlaku.
· Berdasarkan hasil soal jawab
dengan pelajar, guru memberikan penerangan yang lebih lanjut berkaitan.
· Guru bersoal jawab dengan
pelajar berkaitan dengan penerangan yang telah diberikan.
|
BBM
|
:
|
Buku Rujukan
Masteri Memori Melalui Peta Minda & Spotlight PSk, Carta Sivik Tingkatan
4&5 , Buku Teks PSK Tingkatan 5.
|
Refleksi
|
:
|
90% memahami
topik dengan berkesan. Mereka dapat memberikan maksud perikemanusiaan .
|
LANGGUR NGAJAR SAHARI BAHASA IBAN TINGKATAN 4
Haribulan:
23 JANUARI 2013 Tingkatan: 4 Jam:
12.50- 2PM
Topik :
|
|
Subtopik :
PANGGAU KREATIF ( LEKA MAIN - RAMBAN )
|
|
Asil Pelajar : Ba ujung pengawa belajar tu,nembiak ulih;
1.
Macha
sesebengkah karya lalu meri respon tauka runding diri pasal kualiti karya
nya.
2.
Madahka leka
jaku ti nyau deka sebaka reti enggau leka jaku ti dipilih ari leka main.
3.
Nerangka gaya leka main.
Kerembai Asil Pelajar : Tikas 2
|
|
Aktiviti : Macha, berandau, nulis
|
|
Sistem Jalai Jaku : Ayat Tanya, Jaku Pengawa,
|
|
Pengisi Kurikulum : Ninjau Arus maya Dudi
|
|
Ajar manah : Bebasa, Rasional, Kereja Beraban
|
|
BBM :
Bup Teks Bahasa Iban Pom 4 , Bup ” Latihan Intensif SPM Iban Tingkatan
4& 5 sereta Bup Malin, Bup
Litericha Iban, Powerpoint, Audio
|
|
Induksi Set
|
Nembiak ditanya
bekaul enggau Leka Main Iban .
|
Kerembai Pengawa Belajar
|
1. Pengajar betanya saut enggau
nembiak bekaul enggau bansa leka main Iban ti ditemu sida sereta nyuruh sida
ngerintaika bansa leka mainti ditemu
sida.
2. Bepelasarka penemu ti dibantai ka
nembiak pengajar meri penerang ngena chara power point.
3. Nembiak diberi nota tambah dikena
nambahka agi penemu bekaul enggau topik.
4. Pengajar betanya saut enggau
nembiak.
3. Nembiak ngaga kereja latih ba
dalam bup teks.
|
Penutup
|
Siku nembiak meri simpul penemu
bekaul enggau topik.
|
Refleksi
|
95% Nembiak ulih meretika topik enggau mujur
sereta ulih ngelala bansa leka main bepelasarka tanya saut enggau nembiak
sepengudah penerang diberi.
|
No comments:
Post a Comment