Tarikh/Hari
|
:
|
16 JULAI 2014/RABU
|
Tingkatan
|
:
|
4S2
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
0705-0805AM
|
Tema
|
:
|
MALAYSIA
NEGARA BERDAULAT
|
Tajuk
|
:
|
MENGEKALKAN
KEDAULATAN NEGARA
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di
akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
· Menerangkan sejarah pembentukan
Perlembagaan Malaysia.
· Menyatakan kepentingan mengetahui
sejarah pembentukan Perlembagaan Malaysia.
·
Menyanjungi keluhuran Perlembagaan
Malaysia.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
· Guru bertanya kepada pelajar
berkaitan dengan Sejarah Kemerdekaan
Malaysia.
· Guru memberikan penerangan
lanjut berkaitan dengan topik dengan menggunakan peta konsep.
·
Guru bersoal jawab dengan
pelajar.
·
Guru memberikan nota tambahan
untuk pelajar.
|
BBM
|
:
|
Buku Rujukan
Masteri Memori Melalui Peta Minda & Spotlight PSk, Carta Sivik Tingkatan
4&5 , Buku Teks PSK Tingkatan 4
|
Refleksi
|
:
|
95% pelajar
dapat memahami topik dengan berkesan
|
Tarikh/Hari
|
:
|
16 JULAI 2014 / RABU
|
Tingkatan
|
:
|
5K8
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
0805-0905 AM
|
Tema
|
:
|
MALAYSIA
NEGARA BERDAULAT
|
Tajuk
|
:
|
PERUNTUKAN
UTAMA PERLEMBAGAAN MALAYSIA
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di
akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
· Menerangkan peruntukan utama
Perlembagaan Malaysia
· \Menghuraikan batasan hak dan
tanggungjawab sebagai warganegara
·
Mempertahankan kedaulatan perlembagaan
Malaysia
·
Mentaati Perlembagaan Malaysia.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
· Guru menunjukkan buku
Perlembagaan Persekutuan dan soal
jawab dengan pelajar berkaitan dengan apa yang mereka tahu berkaitan dengan
buku tersebut.
· Guru menyenaraikan 5 peruntukan
utama dalam Perlembagaan Malaysia.
· Guru meminta pelajar membaca
maklumat berkaitan dalam buku teks dan mencari isi penting yang berkaitan (
m/s 123-125).
· Guru memberikan penerangan
lanjut berkaitan dengan topik.
|
BBM
|
:
|
Buku Rujukan
Masteri Memori Melalui Peta Minda & Spotlight PSk, Carta Sivik Tingkatan
4&5 , Buku Teks PSK Tingkatan 4
|
Refleksi
|
:
|
95% pelajar
dapat memahami topik dengan berkesan.
Mereka dapat memberikan 2 pendapat
bagi setiap peruntukan tersebut.
|
LANGGUR NGAJAR SAHARI BAHASA IBAN TINGKATAN 5
Haribulan: 16 JULAI 2014 Tingkatan:
Jam: 12 – 1PM
Topik :
UKIR NYADIKA IDENTITI
|
|
Subtopik :
INFORMASIONAL
|
|
Asil Pelajar : Ba ujung pengawa belajar tu,nembiak ulih;
1. Macha lanchar teks ngena intonasi enggau gaya ti
betul.
2. Nerangka isi ti dibacha.
3. Ngenataika baru penerang ngena chara jurai.
4. Ngaga simpul penemu chara ti pemadu manah kena
sesebengkah pengawa
Kerembai Asil Pelajar : Tikas 1.1.2 – berandau enggau orang bukai
lalu nemu mantaika runding diri enggau berurun
|
|
Aktiviti : Macha, Nulis
|
|
Sistem Jalai Jaku :
|
|
Pengisi Kurikulum : Pemintar Mayuh Cabang,
visual-ruang, Verbal Linguistik
|
|
Ajar manah : Kerejasama,
Sayauka adat basa
|
|
BBM :
Bup Teks Pom 5
|
|
Induksi Set
|
Pengajar betanya ngagai nembiak bekaul bunga anyam
tikai ti ditemu sida
|
Kerembai Pengawa Belajar
|
1. Pengajar nyuruh nembiak macha teks
bekaul enggau siti teks bekaul enggau Duku Nyabur seraya beratika batang
pekara ti dipejuraika dalam teks ti dibacah ( Lambar 136-137).
2. Pengajar betanya saut enggau
nembiak bekaul topik.
3. Pengajar meri penerang .
4. Pengajar meri kereja latih ngagai
nembiak.
|
Penutup
|
Siku nembiak meri simpul penemu
bekaul enggau topik.
|
Refleksi
|
95% nembiak ulih meretika topik enggau manah.
Sida ulih nyaut e iti tanya bekaul enggau topik.
|
No comments:
Post a Comment