Tarikh/Hari
|
:
|
06 FEBRUARI 2015 / JUMAAT
|
Tingkatan
|
:
|
4K4
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
1040-1140 AM
|
Tema
|
:
|
PENCAPAIAN
KENDIRI
|
Tajuk
|
:
|
PERKEMBANGAN
DIRI YANG SEIMBANG
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di
akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
· Menghuraikan pelbagai aspek perkembangan diri yang
seimbang
·
Menerangkan kepentingan perkembangan
diri yang seimbang dalam pelbagai aspek
· Mengamalkan pelbagai aspek
perkembangan diri yang seimbang kea rah kehidupan yang sejahtera
· Bersyukur dengan perkembangan diri
yang seimbang.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
· Guru bertanyakan kepada
pelajar “Apakah yang dimaksudkan dengan perkembangan diri yang seimbang”.
· Pelajar memberikan pendapat
mereka berdasarkan topik.
· Guru memberikan penerangan
lanjut berkaitan dengan topik setelah mendengar penerangan pelajar.
· Pelajar diminta dalam
berkumpulan berbincang berkaitan dengan 4 aspek perkembangan diri.
· Pelajar membuat perbentangan
setelah perbincangan.
· Guru memberikan penerangan
lanjut setelah mendengar pembentangan pelajar.
· Guru bersoal jawab dengan
pelajar berkaitan dengan topik.
|
BBM
|
:
|
Buku Rujukan
Masteri Memori Melalui Peta Minda & Spotlight PSk, Carta Sivik Tingkatan
4&5 , Buku Teks PSK Tingkatan 4.
|
Refleksi
|
:
|
95% pelajar
dapat meberikan penerangan berkaitan dengan 4 aspek perkembangan diri yang seimbang.
|
Sunday 8 February 2015
MINGGU 06 RPH 06 FEBRUARI 2015 JUMAAT
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment