Tarikh/Hari
|
:
|
22 JULAI 2014 / SELASA
|
Tingkatan
|
:
|
4S1
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
0705-08055AM
|
Tema
|
:
|
MALAYSIA
NEGARA BERDAULAT
|
Tajuk
|
:
|
BAHASA JIWA BANGSA
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di
akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
· Menjelaskan peranan bahasa dalam
perlembagaan Malaysia.
· Mempertahankan kedaulatan bahasa
yang termaktub dalam Perlembagaan Malaysia
·
Mentaati Perlembagaan Malaysia.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
· Guru memberikan 1 lirik lagu
yang bertajuk “ Bahasa Jiwa Bangsa”.
·
Pelajar diminta untuk
menghayati lirik lagu tersebut dan memahami lirik lagu tersebut.
· Guru meminta pelajar untuk
memberikan pendapat berkaitan dengan lirik lagu seterusnya bersoal jawab
dengan mereka.
· Guru memberikan penerangan
lanjut setelah mendengar pendapat daripada pelajar.
· Guru memberikan latihan untuk
menambahkan kefahaman berkaitan dengan topik.
|
BBM
|
:
|
Buku Rujukan
Masteri Memori Melalui Peta Minda & Spotlight PSk, Carta Sivik Tingkatan
4&5 , Buku Teks PSK Tingkatan 4
|
Refleksi
|
:
|
95% pelajar
dapat memahami topik dengan berkesan.
Mereka dapat menjawab 4 soalan berkaitan dengan topik yang dibincangkan.
|
Tarikh/Hari
|
:
|
22 JULAI 2014 /
SELASA
|
Tingkatan
|
:
|
5K9
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
0805-0905AM
|
Tema
|
:
|
MALAYSIA
NEGARA BERDAULAT
|
Tajuk
|
:
|
PERSIAPAN
DIRI MEWARISI NEGARA
|
Hasil
Pembelajaran
|
:
|
Di
akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
· Menghuraikan ciri-ciri warganegara
yang bertanggungjawab untuk menjadi pewaris negara.
· Menjelaskan usaha untuk melengkapkan diri bagi mewarisi
negara.
· Mengamalkan ciri-ciri pewaris negara
yang bertanggungjawab.
· Menghayati kesedaran sivik dan
kewarganegaraan untuk melengkapkan diri sebagai warganegara yang sempurna.
|
Aktiviti
Pembelajaran
|
:
|
· Guru bertanya kepada pelajar
berkaitan dengan tanggungjawab mereka terhadap negara tercinta.
·
Guru memberikan penerangan berkaitan
dengan ciri-ciri warganegara yang bertanggungjawab untuk menjadi pewaris
negara.
·
Guru bersoal jawab dengan pelajar.
· Guru memberikan pelajar nota
tambahan untuk meningkatkan kefahaman pelajar.
|
BBM
|
:
|
Buku
Rujukan Masteri Memori Melalui Peta Minda & Spotlight PSk, Carta Sivik
Tingkatan 4&5 , Buku Teks PSK Tingkatan 5
|
Refleksi
|
:
|
90%
pelajar dapat memahami topik dengan
berkesan. Mereka dapat menjawab 3 soalan berkaitan dengan topik yang dibincangkan.
|
LANGGUR NGAJAR SAHARI BAHASA IBAN TINGKATAN 4
Haribulan: 22 JULAI 2014 Tingkatan:
4 Jam: 12 – 1PM
Topik :
TULUNG ENDA BEPAMPAS
|
|
Subtopik :
JALAI JAKU – JAKU BANTU GAYA ENGGAU AYAT TEKENYIT
|
|
Asil Pelajar : Ba ujung pengawa belajar tu,nembiak ulih;
1. Ngelala sereta ngena jaku bantu gaya enggau ayat
tekenyit.
Kerembai Asil Pelajar :
|
|
Aktiviti : Nulis
|
|
Sistem Jalai Jaku : JALAI JAKU
|
|
Pengisi Kurikulum :
Penaluk ke menua enggau bansa
|
|
Ajar manah : Kerejasama, Sayau ke menua enggau bansa
|
|
BBM :
Bup Teks Pom 4
|
|
Induksi Set
|
Pengajar minta
nembiak ngerintaika chunto Jaku Bantu ti ditemu sida.
|
Kerembai Pengawa Belajar
|
1. Pengajar meri penerang bekaul
enggau jaku bantu sereta meri chunto.
2. Pengajar meri siti teks ti bisi
ngundan jaku bantu seraya nyuruh nembiak beratika sereta ngelala jaku bantu.
3. Pengajar meri penerang bekaul saut
ti diberi nembiak seraya betanya saut enggau sida.
4. Pengajar meri kereja latih ngagai
nembiak iya nya ngaga ayat ngena jaku bantu ti dirintaika.
5. Nembiak ngaga kereja latih.
|
Penutup
|
Siku nembiak meri simpul penemu
bekaul enggau topik.
|
Refleksi
|
90% nembiak ulih meretika topik enggau manah.
Sida ulih ngelala 3 iti jaku bantu seraya ngaga ayat ngena leka jaku nya.
|
No comments:
Post a Comment