Tarikh/Hari
|
:
|
2 JULAI 2014 / RABU
|
Tingkatan
|
:
|
4S2
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
0705 -0805AM
|
Tema
|
:
|
MALAYSIA NEGARA BERDAULAT
|
Tajuk
|
:
|
KEPENTINGAN PERLEMBAGAAN MALAYSIA
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
· Menerangkan sejarah pembentukan Perlembagaan Malaysia.
. Menghuraikan proses penggubalan Perlembagaan Malaysia.
· Mengenalpasti kepentingan Perlembagaan Malaysia.
· Menjalankan tanggungjawab sebagai warganegara.
· Menyanjungi Keluhuran Perlembagaan Malaysia.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
· Guru bertanya kepada pelajar berkaitan dengan Perlembagaan Malaysia serta fungsi nya.
· Guru memberikan penerangan lanjut setelah mendengar pendapat pelajar.
· Guru meminta pelajar membaca teks ( di dalam buku teks m/s 112) dan membahagikan pelajar kepada 5 orang 1 kumpulan seterusnya membuat peta minda berdasarkan hasil pembacaan mereka.
· Seterusnya pelajar akan membentangkan hasil dapatan mereka di hadapan kelas.
· Berdasarkan hasil pembentangan pelajar, guru memberikan penerangan dengan lebih lanjut.
|
BBM
|
:
|
Buku Rujukan Masteri Memori Melalui Peta Minda & Spotlight PSk, Carta Sivik Tingkatan 4&5 , Buku Teks PSK Tingkatan 4
|
Refleksi
|
:
|
85% pelajar dapat memahami topik dengan berkesan berdasarkan keupayaan mereka menghasilkan peta minda berdasarkan hasil perbincangan dan pembacaan.
|
Tarikh/Hari
|
:
|
2 JULAI 2014 / SELASA
|
Tingkatan
|
:
|
5K8
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
0805-0905AM
|
Tema
|
:
|
MALAYSIA NEGARA BERDAULAT
|
Tajuk
|
:
|
MENGEKALKAN KEDAULATAN NEGARA
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
· Menghuraikan konsep negara berdaulat
· Melibatkan diri dalam usaha untuk memelihara dan mengekalkan kedaulatan negara
· Bersyukur dengan kemakmuran negara.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
· Guru meminta pelajar untuk menyenaraikan tanggungjawab terhadap negara tercinta .
· Berdasarkan penerangan pelajar, guru mengaitkan dengan topik iaitu kedaulatan negara.
· Guru memberikan penerangan berkaitan dengan negara berdaulat seterusnya meminta pelajar membaca teks m/s 113-115.
· Pelajar dikehendaki menyenaraikan perkara penting yang dibincangkan dalam teks.
· Guru bersoal jawab dengan pelajar seterusnya memberikan penerangan dengan lebih lanjut.
|
BBM
|
:
|
Buku Rujukan Masteri Memori Melalui Peta Minda & Spotlight PSk, Carta Sivik Tingkatan 4&5 , Buku Teks PSK Tingkatan 4
|
Refleksi
|
:
|
85% pelajar dapat memahami topik dengan berkesan
|
LANGGUR NGAJAR SAHARI BAHASA IBAN TINGKATAN 5
Haribulan: 2 JULAI 2014 Tingkatan: 5 Jam: 12 – 1 PM
Topik : KOMUNIKESYEN GLOBAL
| |
Subtopik : INFORMASIONAL
| |
Asil Pelajar : Ba ujung pengawa belajar tu,nembiak ulih;
1. Macha lalu madahka guna pekakas komunikesyen
2. Nentuka tingkat jaku ti diguna dalam teks
3. Ngumpul lalu nulis isi penerang ari artikel
4. Ngaga simpul penemu pasal pemanah guna pekakas ICT
Kerembai Asil Pelajar : Tikas 2.1.2 – macha sereta ngiga sanding penemu dikena ngulihka penerang
sereta nuliska penerang nya.
| |
Aktiviti : Macha, Nulis
| |
Sistem Jalai Jaku :
| |
Pengisi Kurikulum : Pengelandik ICT, Belajar Chara Masteri, Belajar Chara Akses Kendiri, Pemintar Mayuh Chabang
| |
Ajar manah : Kerejasama, Ninjau Arus Maya Dudi
| |
BBM : Bup Teks Pom 5
| |
Induksi Set
|
Pengajar nyuruh nembiak meri penemu bekaul enggau Perengka ICT
|
Kerembai Pengawa Belajar
|
1.Pengajar minta nembiak macha teks ( lambar 114-116) ngena intonasyen ti betul sereta
2. Nembiak dipinta ngerintaika batang kenang dalam teks nya.
3.Pengajar meri penerang sepengudah ningaka penemu ari nembiak.
4. Bepelasarka teks ti udah dibacha, nembiak dipinta beratika leka jaku ti dirintaika dalam bup teks seraya nyuruh sida meri reti ti engkeman.
5. Pengajar betanya saut enggau nembiak seraya ngemetulka saut nembiak.
|
Penutup
|
Siku nembiak meri simpul penemu bekaul enggau topik.
|
Refleksi
|
90% nembiak ulih meretika topik enggau manah. Sida ulih meri 3 iti batang pekara ti bisi dalam teks ti dibacha sida.
|
No comments:
Post a Comment