Tarikh/Hari
|
:
|
23 APRIL 2014 / RABU
|
Tingkatan
|
:
|
4S2
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
0705-0815 AM
|
Tema
|
:
|
WARISAN
KEPELBAGAIAN BUDAYA MALAYSIA
|
Tajuk
|
:
|
PRINSIP-PRINSIP
PENTING DALAM AJARAN PELBAGAI AGAMA
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di
akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
·
Menerangkan nilai-nilai murni yang
terdapat dapam pelbagai agama.
·
Menyatakan amalan ajaran agama
masing-masing dan pelbagai agama lain di Malaysia.
·
Mengamalkan nilai-nilai murni dan
amalan ajaran pelbagai agama lain.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
·
Guru menyuruh pelajar
menyenaraikan agama yang terdapat di Malaysia.
·
Setelah melihat senarai yang
dilakukan oleh pelajar guru memberikan penerangan lanjut dan mengaitkannya
dengan topik iaitu berkaitan dengan nilai-nilai murni dan ajaran dalam setiap
agama tersebut.
·
Guru bersoal jawab dengan
pelajar.
·
Guru memberikan nota untuk
menambahkan kefahaman pelajar.
|
BBM
|
:
|
Buku Rujukan
Masteri Memori Melalui Peta Minda & Spotlight PSk, Carta Sivik Tingkatan
4&5 , Buku Teks PSK Tingkatan 4,
|
Refleksi
|
:
|
98% pelajar
dapat memahami topik dengan berkesan..
|
Tarikh/Hari
|
:
|
23 APRIL 2014 / RABU
|
Tingkatan
|
:
|
5K8
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
0815-0915AM
|
Tema
|
:
|
|
Tajuk
|
:
|
SUMBANGAN
PELBAGAI PIHAK TERHADAP PENGEKALAN WARISAN BUDAYA MALAYSIA
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di
akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
·
Menjelaskan kepentingan mengekalkan
warisan budaya Malaysia
· Menghuraikan sumbangan agensi
kerajaan terhadap pengekalan warisan budaya Malaysia
· Menyenaraikan agensi kerajaan yang
terlibat dalam pengekalan warisan
budaya di Malaysia.
· Berupaya mendapatkan maklumat dan
sumbangan daripada agensi kerajaan bagi mengekalkan warisan budaya Malaysia.
· Mengapresiasi sumbangan agensi
kerajaan dalam mengekalkan warisan budaya Malaysia.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
· Guru menyuruh pelajar menyenaraikan agensi kerajaan yang terlibat dalam pengekalan warisan
budaya Malaysia yang mereka ketahui secara umum.
· Guru bersoal jawab berkaitan
dengan info umum yang pelajar ketahui berkaitan dengan warisan budaya Malaysia.
· Guru memberikan penerangan
lanjut berkaitan dengan topik setelah mendengar pengetahuan umum pelajar.
·
Guru menyenaraikan nama
agensi kerajaan yang terlibat dalam pengekalan warisan negara seterusnya
memberikan nota dan penerangan.
·
Guru bersoal jawab dengan
pelajar.
|
BBM
|
:
|
Buku Rujukan
Masteri Memori Melalui Peta Minda & Spotlight PSk, Carta Sivik Tingkatan
4&5 , Buku Teks PSK Tingkatan 5.
|
Refleksi
|
:
|
90% pelajar
dapat memberikan pendapat yang bernas berkaitan dengan topik yang
dibincangkan.
|
LANGGUR NGAJAR SAHARI BAHASA IBAN TINGKATAN 5
Haribulan:
23 APRIL 2014 Tingkatan: 5 Jam:
12.50- 2PM
Topik :
MALAYSIA BA GEREMPUNG ENTARABANGSA
|
|
Subtopik :
JALAI JAKU – AYAT TURU SELIT
|
|
Asil Pelajar : Ba ujung pengawa belajar tu,nembiak ulih;
1. Macha sereta ngelala tukuh ayat turu selit dalam teks.
2. Madah sereta nerangka tiga bengkah ayat turu selit.
3. Ngena ayat turu selit dalam karang.
Kerembai Asil Pelajar : Tikas 2
|
|
Aktiviti : Macha, Nulis
|
|
Sistem Jalai Jaku : Ayat Turu Selit
|
|
Pengisi Kurikulum : Pengelandik
Belajar, Interpersonal enggau Intrapersonal, Verbal-Linguistik
|
|
Ajar manah : Angkunka Menua enggau bansa
|
|
BBM :
BUP TEKS POM 5
|
|
Induksi Set
|
Nembiak diberi
siti teks seraya nyuruh sida macha.
|
Kerembai Pengawa Belajar
|
1. Pengajar nyuruh nembiak beratika
teks ti udah dibacha seraya nyuruh sida beratika leka jaku ti bechurak
chelum.
2. Pengajar meri penerang bekaul
enggau topik iya nya Ayat Turu Selit serta 3 bengkah ayat turu selit
bepelasarka chunto ayat ti bechurak chelum ba dalam teks.
3. Pengajar mega betanya saut enggau nembiak sepengudah meri
penerang.
4. Pengajaar meri chunto ayat ti
bukai seraya nyuruh nembiak ngelala tukuh Ayat Turu Selit.
5. Nembiak diberi kereja latih dalam
bup teks.
|
Penutup
|
Siku nembiak meri simpul penemu
bekaul enggau topik.
|
Refleksi
|
90% nembiak ulih meretika topik enggau
manah.
|
No comments:
Post a Comment