Tarikh/Hari
|
:
|
7 MEI 2014 / RABU
|
Tingkatan
|
:
|
4S2
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
0705-0815 AM
|
Tema
|
:
|
WARISAN
KEPELBAGAIAN BUDAYA MALAYSIA
|
Tajuk
|
:
|
PRINSIP-PRINSIP
PENTING DALAM AJARAN PELBAGAI AGAMA
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di
akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
· Menyatakan amalan ajaran agama
masing-masing dalam kehidupan.
· Mengamalkan nilai-nilai murni dan
ajaran agama masing-masing dalam kehidupan.
· Menghormati nilai-nilai murni dan
amalan ajaran pelbagai agama lain.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
· Guru membahagikan pelajar
kepada 4 kumpulan.
· Guru memberikan 4 kata-kata
hikmat dan menyuruh keempat-empat
kumpulan membincangkan maksud serta nilai-nilai yang yang ada dalam kata-kata
hikmat tersebut.
· Wakil daripada setiap
kumpulan akan menulis jawapan pada papan tulis.
· Guru bersoal jawab dengan
pelajar berkaitan dengan hasil perbincangan tersebut dan memberikan
penerangan lanjut berkaitan dengan topik.
· Nota diberikan kepada pelajar
untuk menambahkan kefahaman.
|
BBM
|
:
|
Buku Rujukan
Masteri Memori Melalui Peta Minda & Spotlight PSk, Carta Sivik Tingkatan
4&5 , Buku Teks PSK Tingkatan 4,
|
Refleksi
|
:
|
95% pelajar
dapat memahami topik dengan berkesan.
|
Tarikh/Hari
|
:
|
7 MEI 2014 / RABU
|
Tingkatan
|
:
|
5K8
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
0815-0915AM
|
Tema
|
:
|
MALAYSIA
NEGARA BERDAULAT
|
Tajuk
|
:
|
MENGEKALKAN
KEDAULATAN NEGARA
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di
akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
·
Menghuraikan konsep negara
berdaulat.
· Mlibatkan diri dalam usaha untuk
memelihara dan mengekalkan kedaulatan negara.
· Bersyukur dengan kemakmuran dan
kesejahteraan negara.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
· Guru bertanya kepada pelajar
berkaitan dengan ‘Insiden Lahad Datu 2013” seterusnya memberikan penerangan
berkaitan dengan topic.
· Guru memberikan penerangan
dengan lanjut berkaitan dengan ‘Kedaulatan Negara”
· Guru bersoal jawab dengan
pelajar berkaitan dengan topic.
·
Nota tambahan diberikan
kepada pelajar.
|
BBM
|
:
|
Buku Rujukan
Masteri Memori Melalui Peta Minda & Spotlight PSk, Carta Sivik Tingkatan
4&5 , Buku Teks PSK Tingkatan 5.
|
Refleksi
|
:
|
Pelajar tidak
dapat memahami topik dengan berkesan. Hal ini kerana mereka tidak banyak
terdedah dengan
|
LANGGUR NGAJAR SAHARI BAHASA IBAN TINGKATAN 5
Haribulan:
7 Mei 2014 Tingkatan: 5 Jam:
12.50- 2PM
Topik :
INDUSTRI DI MALAYSIA
|
|
Subtopik :
JALAI JAKU – JAKU PENEMPAT
|
|
Asil Pelajar : Ba ujung pengawa belajar tu,nembiak ulih;
1. Ngena jaku penempat enggau betul maya bejaku tauka dalam pengawa
betulis.
Kerembai Asil Pelajar : Tikas 1
|
|
Aktiviti : Macha, Nulis
|
|
Sistem Jalai Jaku : Jaku Penempat
|
|
Pengisi Kurikulum : Pengelandik
Ninjau Arus Maya Dudi
|
|
Ajar manah : Pengelandik Ngatika Diri
|
|
BBM :
BUP TEKS POM 5
|
|
Induksi Set
|
|
Kerembai Pengawa Belajar
|
1. Pengajar meri penerang bekaul enggau
topik iya nya “ Jaku Penempat” seraya meri chunto ayat penempat.
2. Pengajar meri chunto-chunto ayat bukai
ti ngundan jaku penempat seraya nyuruh nembiak ngelala jaku penempat.
3. Nembiak dipinta ngerintaika jaku
penempat ti bisi dalam chunto ayat ti diberi pengajar.
4. Nembiak dipinta ngaga ayat ngena
jaku penempat ti diberi.
5. Nembiak diberi kereja latih dalam
bup teks.
|
Penutup
|
Siku nembiak meri simpul penemu
bekaul enggau topik.
|
Refleksi
|
98% nembiak ulih meretika topik enggau
manah. Kebuah pia sida udah tebalan bekenaka jaku penempat.
|
No comments:
Post a Comment