Tarikh/Hari
|
:
|
27 OGOS 2014 / RABU
|
Tingkatan
|
:
|
4S2
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
0705-0825AM
|
Tema
|
:
|
CABARAN
MASA DEPAN
|
Tajuk
|
:
|
PENGGUNA YANG RASIONAL
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di
akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
·
Menghuraikan ciri-ciri pengguna yang
rasional.
· Menerangkan hak dan tanggungjawab
sebagai pengguna.
·
Menjelaskan etika dan pengguna dan
peniaga.
· Membincangkan kepentingan standard
terhadap keselamatan pengguna, industri, dan alam sekitar.
· Membudayakan standard kepenggunaan
dalam kehidupan seharian.
·
Mengamalkan sikap sebagai pengguna
yang rasional.
·
Peka tentang hak dan tanggungjawab
sebagai pengguna yang rasional.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
· Guru bertanya kepada pelajar
tentang maksud ‘Pengguna” secara umum.
· Pelajar memberikan pendapat
berdasarkan pengetahuan umum mereka.
·
Guru memberikan penerangan
lanjut berkaitan dengan maksud “ Pengguna,
Ciri- ciri Pengguna Rasional ”.
·
Guru bersoal jawab dengan
pelajar.
·
Guru memberikan nota tambahan
untuk pelajar.
|
BBM
|
:
|
Buku Rujukan
Masteri Memori Melalui Peta Minda & Spotlight PSk, Carta Sivik Tingkatan
4&5 , Buku Teks PSK Tingkatan 4
|
Refleksi
|
:
|
95% pelajar
dapat memahami topik dengan berkesan.
Mereka dapat menjawab sekurang-kurangnya 3 soalan yang diajukan oleh guru.
|
Tarikh/Hari
|
:
|
27 OGOS 2014 / RABU
|
Tingkatan
|
:
|
5K9
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
0815-0925AM
|
Tema
|
:
|
CABARAN
MASA DEPAN
|
Tajuk
|
:
|
MALAYSIA
SEBAGAI PUSAT KECEMERLANGAN PENDIDIKAN, PERUBATAN DAN BIOTEKNOLOGI.
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di
akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
· Memberikan contoh-contoh pusat
kecemerlangan pendidikan, perubatan dan bioteknologi di Malaysia.
· Menjalankan tanggungjawab menjadikan
Malaysia sebagai Pusat kecermekangan Pendidikan , Perubatan dan Bioteknologi.
· Melibatkan diri dalam usaha
meningkatkan pengiktirafan dunia terhadap negara.
· Berbangga dengan kecemerlangan
pendidikan, perubatan dan bioteknologi.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
· Guru bertanyakan kepada
negara berkaitan dengan kefahaman mereka terhadap “ Pusat Kecemerlangan”.
·
Pelajar memberi respon.
· Guru memberikan penerangan
lanjut berkaitan dengan topik setelah mendengar pendapat pelajar.
· Pelajar diminta untuk
menyenaraikan tanggungjawab pelajar dalam melonjakkan kecemerlangan negara
dalam berkumpulan.
·
Guru bersoal jawab dengan
pelajar.
· Guru memperbetulkan jawapan
pelajar yang kurang tepat.
· Guru memberikan nota tambahan
dan soalan untuk menambahkan kefahaman pelajar berkaitan dengan topik.
|
BBM
|
:
|
Buku Rujukan
Masteri Memori Melalui Peta Minda & Spotlight PSk, Carta Sivik Tingkatan
4&5 , Buku Teks PSK Tingkatan 4
|
Refleksi
|
:
|
85% pelajar
dapat memahami topik dengan berkesan . Mereka tidak memahami topiK
sepenuhnya. Hal ini kerana mereka kurang pendedahan berkaitan dengan perkara
yang melibatkan topic yang dibincangkan.
|
LANGGUR NGAJAR SAHARI BAHASA IBAN TINGKATAN 5
Haribulan:
27 OGOS 2014 Tingkatan: 5 Jam: 1250 – 3 .30PM
Topik :
|
|
Subtopik :
|
|
Asil Pelajar : Ba ujung pengawa belajar tu,nembiak ulih;
1.
.
Kerembai Asil Pelajar :
|
|
Aktiviti :
|
|
Sistem Jalai Jaku :
|
|
Pengisi Kurikulum :
|
|
Ajar manah :
|
|
BBM :
Bup Teks Pom 5
|
|
Induksi Set
|
|
Kerembai Pengawa Belajar
|
|
Penutup
|
|
Refleksi
|
PERESA PERCUBAAN SPM BAHASA IBAN
DIPEJALAIKA.
|
No comments:
Post a Comment