Tarikh/Hari
|
:
|
30 APRIL 2014 / RABU
|
Tingkatan
|
:
|
4S2
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
0705-0815 AM
|
Tema
|
:
|
WARISAN
KEPELBAGAIAN BUDAYA MALAYSIA
|
Tajuk
|
:
|
PRINSIP-PRINSIP
PENTING DALAM AJARAN PELBAGAI AGAMA
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di
akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
· Menerangkan nilai-nilai murni yang
terdapat dalam pelbagai agama.
· Mengamalkan nilai-nilai murni ajaran
agama masing-masing dalam kehidupan.
· Menghormati nilai-nilai murni dan
amalan ajaran pelbagai agama lain.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
· Guru memberikan 4 gambar dan meminta pelajar dalam kumpulan
untuk memberikan pendapat mereka berkaitan dengan nilai-nilai murni.
· Wakil dari setiap kumpulan
akan tampil ke hadapan dan membentangkan hasil yang mereka perolehi di
hadapan kelas.
· Guru bersoal jawab dengan
pelajar setelah mendengar pembentangan.
· Guru memberikan latihan
kepada pelajar untuk menambahkan kefahaman.
|
BBM
|
:
|
Buku Rujukan
Masteri Memori Melalui Peta Minda & Spotlight PSk, Carta Sivik Tingkatan
4&5 , Buku Teks PSK Tingkatan 4,
|
Refleksi
|
:
|
98% pelajar
dapat memahami topik dengan berkesan. Hal ini kerana mereka masing-masing
mempunyai agama dan merupakan amalan harian mereka.
|
Tarikh/Hari
|
:
|
30 APRIL 2014 / RABU
|
Tingkatan
|
:
|
5K8
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
0815-0915AM
|
Tema
|
:
|
WARISAN
KEPELBAGAIAN BUDAYA MALAYSIA
|
Tajuk
|
:
|
SUMBANGAN
PELBAGAI PIHAK TERHADAP PENGEKALAN WARISAN BUDAYA MALAYSIA
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di
akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
· Menerangkan cara-cara mempromosikan
warisan budaya Malaysia dalam dan luar negara.
·
Melibatkan diri dalam mempromosikan
warisan budaya Malaysia.
· Menghargai segala usaha
mempromosikan warisan budaya Malaysia.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
· Guru bertanya kepada pelajar
berkaitan dengan tempat-tempat menarik dan warisan budaya Malaysia.
· Guru membahagikan pelajar
kepada 4 kumpulan dan seterusnya berbincang berkaitan dengan cara-cara untuk
mempromosikan warisan budaya Malaysia .
· Wakil daripada setiap
kumpulan akan membentangkan hasil di hadapan kelas.
· Guru bersoal jawab dengan pelajar
seterusnya memberikan penerangan lanjut berkaitan dengan topic.
|
BBM
|
:
|
Buku Rujukan
Masteri Memori Melalui Peta Minda & Spotlight PSk, Carta Sivik Tingkatan
4&5 , Buku Teks PSK Tingkatan 5.
|
Refleksi
|
:
|
95% pelajar
dapat memberikan pendapat yang bernas berkaitan dengan topik yang
dibincangkan.Kefahaman mereka dapat dinilaikan berdasarkan hasil perbincangan
yang telah mereka lakukan.
|
LANGGUR NGAJAR SAHARI BAHASA IBAN TINGKATAN 5
Haribulan:
30 APRIL 2014 Tingkatan: 5 Jam:
12.50- 2PM
Topik :
MALAYSIA BA GEREMPUNG ENTARABANGSA
|
|
Subtopik :
INFORMASIONAL
|
|
Asil Pelajar : Ba ujung pengawa belajar tu,nembiak ulih;
1. Macha lalu madahka guna sesebengkah pekara.
2. Macha lalu ngerintaika isi ti dipegunaka ditemu dalam artikel
3. Meri simpul penemu pasal penerang ti udah digumpul.
Kerembai Asil Pelajar : Tikas 1
|
|
Aktiviti : Macha, Nulis
|
|
Sistem Jalai Jaku :
|
|
Pengisi Kurikulum : Pengelandik
Belajar, Interpersonal enggau Intrapersonal, Verbal-Linguistik
|
|
Ajar manah : Angkunka Menua enggau bansa
|
|
BBM :
BUP TEKS POM 5, Limpir Kereja Latih
|
|
Induksi Set
|
Nembiak ditanya
bekaul enggau Gerempung Entarabangsa
|
Kerembai Pengawa Belajar
|
1. Pengajar meri siti teks seraya
nyuruh sida macha enggau sengian. 2.Sepengudah macha nembiak dipinta
ngerintaika isi ti dipeguna dalam teks ti diberi ba mua kelas.
3. Pengajar betanya saut enggau
nembiak bekaul enggau teks sepengudah ningaka asil ti dibantaika nembiak
serta meri penerang ti lebih engkeman.
5. Nembiak diberi kereja latih dalam
bup teks.
|
Penutup
|
Siku nembiak meri simpul penemu
bekaul enggau topik.
|
Refleksi
|
95% nembiak ulih meretika topik enggau
manah.
|
No comments:
Post a Comment