Tarikh/Hari
|
:
|
08 JANUARI 2014 / RABU
|
Tingkatan
|
:
|
4S2
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
0705-0815 AM
|
Tema
|
:
|
PENCAPAIAN
KENDIRI
|
Tajuk
|
:
|
WAWASAN
DIRI
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di
akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
·
Menerangkan cirri-ciri wawasan diri.
·
Menghuraikan kepentingan wawasan
diri.
· Mengamalkan usaha yang gigih untuk mencapai wawasan diri.
·
Mempunyai sikap kesungguhan yang
tinggi.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
· Guru bertanya kepada pelajar
“Apakah cita-cita dan wawasan kamu?”
·
Guru bersoal jawab dengan
pelajar.
· Berdasarkan hasil soal jawab
dengan pelajar, guru memberikan penerangan yang lebih lanjut berkaitan dengan
ciri-ciri wawasan diri yang patut ada dalam diri individu.
·
Nota diberikan untuk
menambahkan kefahaman pelajar berkaitan dengan topik.
|
BBM
|
:
|
Buku Rujukan
Masteri Memori Melalui Peta Minda & Spotlight PSk, Carta Sivik Tingkatan
4&5 , Buku Teks PSK Tingkatan 4.
|
Refleksi
|
:
|
95% dapat
menerangkan ciri-ciri wawasan diri yang patut ada dalam diri seseorang
individu. Hal ini kerana wawasan senantiasa
dekat dengan diri individu.
|
Tarikh/Hari
|
:
|
08 JANUARI 2014 / RABU
|
Tingkatan
|
:
|
5K8
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
0815-0925AM
|
Tema
|
:
|
PENCAPAIAN
KENDIRi
|
Tajuk
|
:
|
PENDIDIKAN
SEPANJANG HAYAT UNTUK PEMBANGUNAN NEGARA
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di akhir
pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
·
Ciri-ciri Pendidikan Sepanjang
hayat.
·
Kepentingan Pendidikan Sepanjang
Ahad.
·
Memupuk Pendidikan Sepanjang Hayat.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
·
Guru bertanya kepada pelajar maksud
PENDIDIKAN menurut kefahaman mereka.
·
Guru bersoal jawab dengan
pelajar.
· Berdasarkan hasil soal jawab
dengan pelajar, guru memberikan penerangan yang lebih lanjut berkaitan dengan
ciri-ciri wawasan diri yang patut ada dalam diri individu.
·
Nota diberikan untuk
menambahkan kefahaman pelajar berkaitan dengan topik.
|
BBM
|
:
|
Buku Rujukan
Masteri Memori Melalui Peta Minda & Spotlight PSk, Carta Sivik Tingkatan
4&5 , Buku Teks PSK Tingkatan 5.
|
Refleksi
|
:
|
95% dapat
menerangkan ciri-ciri wawasan diri yang patut ada dalam diri seseorang
individu. Hal ini kerana wawasan
senantiasa dekat dengan diri individu.
|
LANGGUR NGAJAR SAHARI BAHASA IBAN TINGKATAN 5
Haribulan:
08 JANUARI 2013 Tingkatan: 5 Jam:
12.50- 2PM
Topik :
NEMBIAK MANSANG MENUA
|
|
Subtopik :
INTERPERSONAL
|
|
Asil Pelajar : Ba ujung pengawa belajar tu,nembiak ulih;
1.
Nerangka
pengerindu enggau peneleba diri.
2.
Nyeritaka pasal
diri ngena jaku alus.
3.
Ngerintaika
chara sesebengkah pengawa ulih ngerapatka kaul ati.
Kerembai Asil Pelajar : Tikas 1
|
|
Aktiviti : Macha, berandau, nulis
|
|
Sistem Jalai Jaku : Ayat Tanya, Jaku Pengawa,
|
|
Pengisi Kurikulum : Pengerajin , Belajar Chara Belajar
Konstruktivisme
|
|
Ajar manah : Bebasa, Rasional,
|
|
BBM :
Bup Teks Bahasa” Latihan Intensif SPM Iban Tingkatan 5 sereta Bup
Malin
|
|
Induksi Set
|
Nembiak ditanya
bekaul enggau pengidup nembiak jeman diatu.
|
Kerembai Pengawa Belajar
|
1. Nembiak macha teks dalam bup teks enggau
sengian.
2. Nembiak disuruh ngerintaika pekara
ti dibacha ba dalam teks.
3. Pengajar meri penerang bekaul
enggau pekara ti dirintaika
nembiak enggau topik ti dipelajarka.
4. Nembiak ngaga kereja latih ba
dalam bup teks.
|
Penutup
|
Siku nembiak meri simpul penemu
bekaul enggau topik.
|
Refleksi
|
90% Nembiak ulih meretika topik enggau mujur
sereta ulih ngelala ayat turu enggau menyana bepelasarka tanya saut enggau
nembiak sepengudah penerang diberi.
|
No comments:
Post a Comment