Tarikh/Hari
|
:
|
15 Julai 2013 / Isnin
|
Tingkatan
|
:
|
4K2 ( 29/36)
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
0705-0805 AM
|
Tema
|
:
|
Warisan
Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
Tajuk
|
:
|
Kepentingan amalan tertentu dalam perayaan pelbagai
kaum.
· Amalan semasa Hari Raya Aidilfitri dan Hari Raya Aidiladha.
· Amalan semasa Tahun Baru Cina
dan Hari Wesak.
· Amalan semasa hari Natal dan Good Friday.
· Amalan –amalan dalam Pelbagai
Perayaan.
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di
akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
· Menjelaskan kepentingan amalan-amalan
perayaan pelbagai kaum.
· Menyertai sambutan perayaan
pelbagai kaum.
· Melaksanakan amalan-amalan tertentu semasa sambutan perayaan mengikut kaum masing-masing.
· Menghormati amalan dan
sambutan perayaan pelbagai kaum.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
·
Bacaan dan pemahaman petikan
daripada buku teks
· Pelajar diminta menyenaraikan
kaum serta perayaan yang dirayakan oleh kaum yang ada di Malaysia dalam
bentuk peta minda.
·
Penerangan guru / rumusan
|
BBM
|
:
|
Buku Rujukan
Masteri Memori Melalui Peta Minda & Spotlight PSk, Carta Sivik Tingkatan
4&5 , Buku Teks PSK Tingkatan 4.
|
Refleksi
|
:
|
P&P
berjalan dengan lancar. Semua aktiviti dapat dijalankan. Hal ini kerana semua
murid sudah sedia tahu berkaitan dengan pelbagai kaum serta pelbagai perayaan
yang dirayakan di Malaysia. Selain itu, mereka dapat memahami topik yang
dibincangkan kerana dalam kelas ini terdiri daripada pelbagai kaum.
|
Tarikh/Hari
|
:
|
15 Julai 2013 / Isnin
|
Tingkatan
|
:
|
4K9 (29 /36)
|
Matapelajaran
|
:
|
PSK
|
Masa
|
:
|
0925-1025 AM
|
Tema
|
:
|
Warisan
Kepelbagaian Budaya Malaysia
|
Tajuk
|
:
|
Kepentingan amalan tertentu dalam perayaan pelbagai
kaum.
· Amalan semasa Hari Raya Aidilfitri dan Hari Raya Aidiladha.
·
Amalan semasa Tahun Baru Cina
dan Hari Wesak.
·
Amalan semasa hari Natal dan Good Friday.
·
Amalan –amalan dalam Pelbagai
Perayaan.
|
Hasil Pembelajaran
|
:
|
Di
akhir pembelajaran, murid diharapkan akan dapat;
· Menjelaskan kepentingan
amalan-amalan perayaan pelbagai kaum.
·
Menyertai sambutan perayaan
pelbagai kaum.
· Melaksanakan amalan-amalan tertentu semasa sambutan
perayaan mengikut kaum masing-masing.
·
Menghormati amalan dan
sambutan perayaan pelbagai kaum.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
:
|
·
Bacaan dan pemahaman petikan
daripada buku teks
· Pelajar diminta menyenaraikan
kaum serta perayaan yang dirayakan oleh kaum yang ada di Malaysia dalam
bentuk peta minda.
·
Penerangan guru / rumusan
|
BBM
|
:
|
Buku Rujukan
Masteri Memori Melalui Peta Minda & Spotlight PSk, Carta Sivik Tingkatan
4&5 , Buku Teks PSK Tingkatan 4.
|
Refleksi
|
:
|
P&P
berjalan dengan lancar. Semua aktiviti dapat dijalankan. Hal ini kerana semua
murid sudah sedia tahu berkaitan dengan pelbagai kaum serta pelbagai perayaan
yang dirayakan di Malaysia. Selain itu, mereka dapat memahami topik yang
dibincangkan kerana dalam kelas ini terdiri daripada pelbagai kaum.
|
LANGGUR NGAJAR SAHARI BAHASA IBAN TINGKATAN 4
Haribulan: 15 Julai 2013 Jam:
12 - 1PM
Topik :
Sediaka Payung Sebedau Ujan
|
|
Subtopik :
Insuran Nyawa
|
|
Asil Pelajar : Ba ujung pengawa belajar tu,nembiakulih ;
1.
Madahka runding
diri dalam situasi formal enggau enda formal.
2.
Mantaika isi
penemu ngena chara bekelikuh.
3.
Madahka diri
setuju tauka enda setuju lalu meri sukung.
4.
Ngaga simpul
penemu ari teks ti dibacah.
5.
Kerembai Asil Pelajar : 1.1.2 Tikas 1 (i) enggau (ii)
|
|
Aktiviti : Berandau
|
|
Sistem Jalai Jaku : Jaku Nama, JK Adjektif, JK Pengawa, JK
Penerang
|
|
Pengisi Kurikulum : Belajar Chara
Belajar,
|
|
Ajar manah : Rasional, Berani berkomunikesyen
|
|
BBM :
Bup Teks
|
|
Induksi Set
|
Pengajar nyuruh nembiak meri penemu diri
bekaul enggau Reti “ Idup sereta Nyawa” lalu ngaitka ngagai
topik ti deka dipelajar.
|
Kerembai Pengawa Belajar
|
|
Penutup
|
Siku nembiak meri simpul penemu
pandak pasal peneleba ari pengawa belajar sehari tu.
* Nembiak diberi kereja latih dalam bup teks”.
|
Refleksi
|
Nembiak ulih meretika topik ti
dipelajar enggau manah.
|
No comments:
Post a Comment